پنجشنبه 28 تير 1397   21:53:02
1397/4/20 چهارشنبهمدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری فارس در استان مطرح کرد:
کاهش 10 درصدی هزینه های القایی و غیر ضروری در بخش خصوصی /اعتماد سازی نتیجه عملکرد درست رسانه ها
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در بازدید از خبرگزاری فارس گفت: کاهش 10 درصدی هزینه های القایی و غیر ضروری در بخش خصوصی نتیجه اجرایی شدن عدم پوشش بیمه همگانی در بخش خصوصی از اواخر سال‌گذشته بود که موجب شد تا جامعه هدف واقعی بیمه سلامت همگانی که نیازمند دفترچه بیمه درمان رایگان بودند؛ شناسایی شده و موفق به دریافت خدمات مورد نیاز شوند.

به گزارش امور استانهای پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران (آی هینا)؛ دکتر خدیجه ابراهیم خانی در این بازدید ضمن تشریح دلایل وجود همپوشانی بین بیمه سلامت و دیگر بیمه‌ها اظهار داشت: از سال 1393 که اجرای طرح بیمه ی سلامت همگانی آغاز شد؛ هیچ زیرساختی برای پایش این طرح وجود نداشت به همین دلیل افرادی از بیمه شدگان سایر سازمان های بیمه گر پایه بودند که از این خلاء؛ استفاده و دفترچه‌های مورد نظر را دریافت می کردند در حال حاضر ما در بیمه سلامت در صدد تفکیک این بیمه شدگان هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان این موضوع که با همکاری سازمان تامین اجتماعی توانسته ایم لیستی از دارندگان همزمان چند بیمه برای برخی از بیمه شدگان تهیه کنیم؛ افزود: این لیست در صندوق بیمه سلامت همگانی جداسازی شده و در حال حاضر در صندوق بیمه روستاییان نیز در دست اقدام است.

وی بیمه سلامت را نقطه امید مردم دانست و بیان کرد: باید متوجه بود که 85 درصد از دارندگان بیمه سلامت هیچ پرداختی اولیه ندارند و به صورت رایگان از این خدمت بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت زنجان رسالت امروز رسانه‌ها را آگاهی بخشی در همه امور از جمله حوزه ی بیمه ی سلامت دانست و افزود: هر چند این حوزه ی مهم و از ضروریات زندگی بشر است ولی اطلاع‌رسانی در این مورد هنوز آن طور که باید و شاید انجام نشده و کم رنگ به نظر می‌رسد.

دکتر ابراهیم خانی اعتمادسازی را از مهم‌ترین نتایج عملکرد درست رسانه‌ها اعلام کرد و افزود: اصحاب رسانه‌ باید با عملکرد درست خود مانع مخدوش شدن اعتماد مردم نسبت به خود و همچنین دستگاه‌ها شوند.

وی با اشاره به توسعه فضای رسانه‌ای متذکر شد: با وجود فراهم شدن این فضا هنوز آگاهی مردم در مورد حوزه سلامت و همچنین بیمه بسیار پایین است و باید در این حوزه کار بیشتری انجام شود تا مشکلاتی مانند تماس تلفنی و مراجعه به درب منازل برای اخاذی از مردم در این حوزه تکرار نشود.

مدیرکل بیمه سلامت زنجان در پایان گفت: در مورد برخورد با متخلفانی که با برقراری تماس و همچنین مراجعه به درب منازل اقدام به اخاذی از مردم می‌کردند، اقدامات لازم انجام شده است، شاید اگر قوانین اصلی ما درست تدوین شده بود به نحوی که با متخلفان برخورد جدی می شد شاید دیگر شاهد بروز چنین تخلفاتی در سطح جامعه در حوزه های مرتبط با سلامت مردم نبودیم.


  نام نظر    
   
  پست الكترونيك  
   
  وب سایت  
   
 
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید

 
   
     
 
امتیاز دهی
 
 

نظرات
نام نظر    
 
پست الكترونيك    
 
وب سایت  
 
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید